مدتی پس از معرفی اشکودا اسلاویا در هند، همتای این خودرو با برند فولکس‌واگن نیز معرفی شده است. نسل دوم ویرتوس نیز روی پلتفرم MQB-A0-IN شکل گرفته و همچون محصول اشکودا، با هدف جلب نظر اهالی هند و برخی کشورهای در حال توسعه طراحی و ساخته شده است.

برخلاف داچیا که مدل اقتصادی لوگان را در اروپا نیز عرضه کرده است، برنامه‌­ای برای عرضه فولکس‌واگن ویرتوس و اشکودا اسلاویا در قاره سبز وجود ندارد.

شعبه فولکس‌­واگن در هند از همین حالا برای ثبت سفارش ویرتوس آمادگی دارد، ولی تحویل خودرو به مشتریان از ماه می آغاز خواهد شد.

طراحی فولکس‌واگن ویرتوس 2022

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای فولکس‌واگن ویرتوس به ترتیب 4.561، 1.752، 1.507 و 2.651 متر اعلام شده، که در فاصله محوری و عرض با محصول اشکودا یکسان است. فضای 521 لیتری صندوق عقب و طراحی بخش اعظم کابین ویرتوس نیز با محصول اشکودا شباهت دارد.

نمای جلو و عقب ویرتوس به عنوان محصولی از فولکس‌­واگن قابل شناسایی است، اما در نمای کناری، می­‌توان شباهت با اشکودا اسلاویا را مشاهده کرد.

کابین و امکانات فولکس‌واگن ویرتوس 2022

تهویه صندلی­‌های جلو، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، صفحه پشت آمپر 8 اینچی دیجیتال و عملکرد خودکار چراغ‌های جلو به صورت استاندارد برای ویرتوس پیش­‌بینی شده، درحالی‌که در تریم بالاتر، تهویه مطبوع خودکار، سانروف، برف‌پاک­‌کن خودکار، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی با 8 بلندگو نیز در دسترس است.

قرار است نسخه GT از این خودرو با برخی تغییرات ظاهری، پدال­‌های آلومینیومی و جزئیات قرمز نیز معرفی شود، تا مدل‌های سری GTI از خودروساز آلمانی را برای مشتریان تداعی کند.

مشخصات فنی فولکس‌واگن ویرتوس 2022

فولکس‌­واگن ویرتوس در دو نسخه Dynamic Line با پیشرانه یک لیتری TSI و Performance Line با پیشرانه 1.5 لیتری قابل انتخاب است.

پیشرانه 3 سیلندر با خروجی 115 اسب­‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا خودکار متصل شده است، درحالی‌که پیشرانه 4 سیلندر با فناوری غیرفعال شدن سیلندر، 150 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته DSG همراه شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد (برگرفته شده از وب سایت باما)

منبع : motor1.com


www.almanyadak.com