عکاسان صنعتی توانسته‌اند حضور پورشه ۷۱۸ باکستر برقی در پیست مشهور نوربرگ رینگ را به تصویر بکشند. البته این خودرو تا سال ۲۰۲۵ راهی بازار فروش نخواهد شد.

اگرچه پورشه در حال طی کردن مراحل توسعه محصول بدون آلایندگی خود است اما تاکنون تصاویر و ویدئوهای جاسوسی متعددی از آن در رسانه‌ها منتشر شده و در جدیدترین ویدئو نیز می‌توانیم تست آن در جهنم سبز را تماشا کنیم. البته استفاده پورشه از پوشش‌های استتاری روی بدنه نباید باعث گمراهی شود زیرا با یک خودروی درون‌سوز طرف نیستیم. خروجی اگزوز مرکزی باکستر برقی واقعی نیست و در واقع بخشی از پوشش استتاری آن به شمار می‌رود و نمای عقب خودرو را از دید پنهان می‌کند. درست بالای این خروجی اگزوز غیرواقعی و پلاک خودرو درگاه شارژ وجود دارد که در یک تصویر می‌توانیم آن را به‌صورت باز شده ببینیم.

تصویر جاسوسی پورشه باکستر برقی

پورشه باکستر برقی از پوشش‌های استتاری مشکی سنتی این خودروساز استفاده می‌کند و به سختی می‌توان طراحی جلو و عقب آن را حدس زد. ژرمن‌ها حتی بخشی از چراغ‌های جلو و عقب را پنهان کرده‌اند هرچند استایل تیزتر خودرو نسبت به نسل فعلی قابل‌تشخیص است. اگرچه فعلاً تصاویری از کابین این خودروی بدون آلایندگی منتشر نشده اما انتظار می‌رود از ترکیب چندین نمایشگر در داشبورد استفاده شود. رسانه‌ها اطلاعات زیادی از جزئیات قوای محرکه باکستر برقی در اختیار ندارند. احتمالاً خودروی موردبحث با یک پیشرانه برقی که چرخ های عقب را به حرکت درمی‌آورد معرفی خواهد شد اما بعدها نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود. همچنین باید گفت تولید باکستر برقی پایانی بر عرضه پیشرانه ۴ سیلندر توربو و ۶ سیلندر تنفس طبیعی است.

تصویر جاسوسی پورشه باکستر برقی

پورشه با تولید ۷۱۸ جدید پلتفرم مخصوص طراحی شده برای خودروهای کوچک‌ترش را به کار خواهد گرفت. انتظار می‌رود ژرمن‌ها از قطعات دیگر محصولاتش در این خودرو نیز استفاده کند. یکی از پروژه‌های مشترک و مهم پورشه با آئودی رقم خورده و آن نیز توسعه پلتفرم پریمیوم برقی یا PPE بوده است. این پلتفرم در ماکان برقی و Q6 E-Tron بکار خواهد رفت. همچنین در آینده نسخه کیمن نیز تولید خواهد شد هرچند فعلاً تصاویر این کوپه هاردتاپ برقی منتشر نشده است و به همین خاطر نمی‌دانیم که آیا دو خودرو به‌صورت هم‌زمان معرفی خواهند شد یا خیر. پورشه همچنین زمان دقیق رونمایی از محصول جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود این کار در سال ۲۰۲۴ انجام شود. قرار است خودروهای برقی سهم بیش از ۸۰ درصدی از فروش پورشه را تا سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهند.

تصویر جاسوسی پورشه باکستر برقی
تصویر جاسوسی پورشه باکستر برقی
تصویر جاسوسی پورشه باکستر برقی

www.aparat.com/video/video/embed/videohash/dbeOX/vt/frame?t=1

منبع:پدال